Hem > Censur, Immigration, Politik, yttrandefrihet > Sverige ett land i upplösning

Sverige ett land i upplösning



Hemkommen från en utlandsvistelse utan tillgång till Internetuppkoppling, märker jag att mycket händer i den svenska bloggosfären. Det sjuder helt enkelt under den välputsade fasaden i Svea rike. Det är härligt att se att fler och fler får upp ögonen för hyckleriet. Ytterligare en intressant bloggare har lagts till i blogglistan till höger: Maj Grandmos blogg Osagt. Missa inte hennes vassa inlägg. Ny i blogglistan är även valaffisch.se, som på ett uppnosigt sätt sätter fingret på partiernas outtalade budskap.

I kommentarsfältet till Julia Ceasars senaste inlägg på den danska bloggen Snaphanen, hade signaturen LN ett brandtal om Sveriges förlorade sociala kapital och dess värsta slödder. Inlägget förtjänar att spridas till en större läsarskara. Läs och fundera:

Det en gång stora sociala kapitalet i den forna nationalstaten Sverige är på upphällningen. Om man kan tillåta sig att likna det Sverige som var vid en gammal ståtlig ek, redan kanske ett halvt tusental år gammal (hinc robur et securitas!), som skulle kunna ha haft många hundratals år kvar av vitalt liv, så är den numera moribund, eftersom socialdemokratien valde att i skuggan av dess stolta krona ständigt uträtta sina behov. Idag är det bara en och annan gren på eken som bär löv, dess livsmiljö är förstörd. Den blev formligen ihjälpissad av sossarna, numera ersatta av den lika frejdigt pinkande NYA ALLIANSEN.

Och i detta nya Sverige håller slöddret på att ta över helt! Både det inhemska och det från utlandet importerade. Slöddret har under ett 25-tal år tillvuxit lavinartat i antal och utbredning. Slöddret spelar herrefolk – och det finns givetvis överallt, i Rosenbad, i Rosengård, i Tensta, i Täby, kring Stureplan, på Helgeandsholmen, i Södertälje, i Landskrona, i Borlänge och i Vellinge, hos AFA, hos Hell’s Angels, hos EXPO, inom de politiska ungdomsförbunden, i fängelserna, i asylförläggningarna, inom rättsväsendet och polisen. Hela samhället är impregnerat av slödderanda.

Slöddret har strävat mot hegemoni sedan slutet av 60-talet; slöddret satte igång att förverkliga sig på allvar efter 68; kunskapskraven i skolan och på universiteten demonterades; den sociala ingeniörskonsten infördes; mor och far och familjen detroniserades, något normsystem som kunde överträdas fick ej finnas; konsekvent påföljd på samhällsdestruktivitet avskaffades; regelfrihet och ansvarsfrihet blev högsta ideal; ett rudimintärt ansvar för ungjävlarna övertogs av samhället; standardiserade pedagogtanter ersatte föräldrarna, ofta redan från det att ungarna var nykläckta; byggandet av vad som 40 år senare skulle bli invandrarghetton gångsattes.

Moral och etik blev bristvaror. Blivande slödder produceras sedan ett 40-tal år på löpande band på dagis och i skolan (tack Alva, Gunnar, Joachim, tack i synnerhet Olof och Bengt W!); vänsterpatrasket har lyckats avskaffa normalfördelningskurvan (enl. Gauss) och har ersatt den med en liggande rektangel; alla skolbarn är lika dåliga (duktiga!) och alla de upp till 7 %, som normalt är överbegåvade, tas inte tillvara; skolan är en statisk förvaringsanstalt, den undermåliga undervisningen skall absolveras av alla, vilket med nödvändighet medför att de svagt begåvade blir norm; så som tegel tillverkas på tegelbruket, där en ändlös sträng av lera med jämna mellanrum avskäres av en ståltrådsgiljotin, så och tillverkas de nya samhällsmedborgarna; normindivider produceras, som alla skall vara kapabla att fortsätta sin så kallade studiegång genom att på ett av de femtioelva universiteten i landet erhålla sin slutliga vänster-PK-vridning. Vad ‘regula de tri’ eller till och med ‘multiplikationstabell’ är, har man ingen aning om. Också du och jag kanske kan räknas till slöddret?

Det finns olika slags slödder – litet finare sådant, som ofta dricker champagne – och sedan majoriteten vanligt slöder. Slöddret karakteriseras av friheten att äta hur få skivor bröd om dagen som helst, oavsett vad medicinalstyrelsen skulle ha ansett vara sunt; slöddret karakteriseras i högre grad av oförmågan att stänga en dörr eller grind efter sig eller av oförmågan att lägga sitt skräp i den tre meter längre bort befintliga avskrädesbehållaren — men på verkligt allvar, så karakteriseras slöddret av sin undermåliga eller obefintlig empatiförmåga och sin oförmåga eller ovilja att blicka bortom den egocentriska sfären. Slöddret är oförmöget att uppleva skam och ånger, ty skulden är alltid någon annans och då behöver man inte heller vara sjävkritisk. Värst är oförmågan eller oviljan att tillämpa en för ett anständigt socialt liv nödvändig etisk hållning dvs. bidraga till att generera SOCIALT KAPITAL, som till exempel genom att följa en sådan genialt enkel levnadsregel som:

UTSÄTT INTE DINA MEDMÄNNISKOR FÖR SÅDANT SOM DU SJÄLV INTE VILL BLI UTSATT FÖR.

Denna simpla maxim är alldeles för svår att följa även för sådana som de 349, som utger sig för att representera det svenska folket i den lagstiftande församlingen. Summan av kardemumman blir till exempel att det nya Sverige också är väl befolkat av kriminella. Av hobbykriminella, kvarts- och halvkriminella och yrkeskriminella; data- och internetkriminella, misshandlare och huliganer och AFA-iter, som kräver gatorna åter; trafik- och rattonykterhetskriminella; pederaster och pedofiler; omyndiga och myndiga våldtäktsmän; prostitutions- och traffickingkriminella; snattare, små- och stortjuvar, tonårsrånare, bankrånare och penningtransportrånare; småbedragare och storbedragare och inte minst ännu fler hälare.

HUR STOR ANDEL AV BEGAGNATMARKNADEN ÄR BASERAD PÅ STÖLDGODS? 40% – 50% – 60% – eller mer?

Snabba pengar gäller och oftast pröjsar något försäkringsbolag. Försäkringspremier, vad är det? Alltid är det någon annan som betalar – i alla sammanhang, det är tidens melodi. Så varför vara sparsam och stå sitt kast. Varför nedlåta sig till att vara sparsam med det gemensamt ägda? Eller vara aktsam om det? Sannolikt är dessa förhållanden inte specifika för Sverige – kanske är det lika illa i andra västliga länder – men där bor vi inte.

Om nu INGEN är villig att avstår från att tillfredsställa den egna girigheten och hagalenskapen, varför skall då NÅGON vara det? Och bli ansedd för att vara dum! Det blir som på den offentliga toaletten: har en eller några svinat ner, fortsätter nersvinandet lavinartat. Resultat: Ett Stinkande Skithus…det nya Sverige. Ja, ja, capisco, detta är en predikan för döva öron – skratta ni bara…

Ord och inga visor!

  1. Magentan
    juni 18, 2010 kl. 11:44

    Gott att du är tillbaka igen Cavatus! Började bli lite orolig när du försvann helt plötsligt. Hoppas du haft någon form av semester.
    Det märks genast när du är borta, eftersom du håller i många trådar och brukar dyka upp lite varstans för att sprida orden från de kloka människor som fortfarande bryr sig, som t ex LN här ovan.
    I Det Nya Sverige är vi i stort behov av sådana som LN, Julia Caesar, Maj Grandmo och sådana som du! Förhoppningsvis fortsätter antalet att växa.

    • juni 18, 2010 kl. 12:21

      Tack för fina ord! Jo,jag har varit utrikes en knapp vecka och inte haft tillgång till Internet på regelbunden basis utom ett par enstaka gånger. Man måste bort från Sverige ibland för att få lite syre. Ankdammen här hemma behöver komma i annat perspektiv, helt enkelt.

      Jaha, kul att man gör avtryck i omvärlden. Målet är att få människor att vakna ur sin dvala och inte gå på gammelmedias enträgna lögner och mörkande. Det är mitt driv. Nu har jag samlat lite mer krafter och fått intressanta intryck som kanske kan komma att avspegla sig i bloggandet.

  2. Utlandssvensk
    juni 18, 2010 kl. 13:26

    Det verkar som att allt fler i Sverige börjar att se ”the writing on the wall”.

    Moderna bilar påstås ibland byggas med målsättningen att allt ska hålla ungefär lika länge. Detta innebär att man har väldigt få problem fram till t.ex 10.000 mil när helt plötsligt allt möjligt börjar att gå sönder.

    Jag tror att något liknande nu händer i Sverige. En mängd system som har skapats de senaste 30-40 åren börjar nu ge resultat och effekterna är skrämmande. Barn utan kontakt med sina föräldrar, flumskolan, löjligt dåliga universitet och mitt i allt detta 50 till 100 tusen immigranter om året från världens absolut värsta och mest hopplösa länder.

    Upploppen i Malmö, Göteborg och Rinkeby är bara en liten försiktig föraning om vad som väntar oss.

  3. Utlandssvensk
    juni 18, 2010 kl. 14:13

    Det börjar nu även komma tecken på att Sveriges omvärld börjar reagera:

    ”Danmark har sedan 2004 utvisat 46 nordiska medborgare för att de mottagit socialhjälp”

    http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.386573-danmark-utvisar-socialbidragstagare

    Den fria rörligheten i Norden går i graven. Om Sverige fortsätter med sin nuvarande immigrationspolitik är det bara en fråga om NÄR övriga EU stater kommer att införa särskilda regler för svenskar som vill flytta dit.

    • juni 18, 2010 kl. 14:37

      Ja, om nu inte de svenska politikerna vill erkänna sitt politiska misslyckande, kanske de indirekt får lov att ta ansvar för sin politik då övriga länder runtomkring börjar reagera på det här sättet. Beror på hur de ska bortförklara detta. Men i vanlig ordning tigs det säkert ihjäl. De kan ju näppeligen kritisera våra grannländer på samma infama sätt som de far ut mot den inhemska befolkning som har mage att framföra kritik mot den förda politiken.

  4. Utlandssvensk
    juni 19, 2010 kl. 22:01

    Hej Cavatus,

    Kul att du hittade Bawers artikel (jag såg ditt inlägg hos mopsen). Han har skivit mycket läsvärt och du finner hans blogg här:

    http://www.brucebawer.com
    While Europe slept är en av mina absoluta favoritböcker. Måste läsas!

    • juni 19, 2010 kl. 23:23

      Tack för den länken. Ska titta närmare på den vad det lider. Kul initiativ med Kent Persson-(m)otbloggen. Det lustiga med Kent Persson är att han tiger ihjäl obehagliga frågor. Och han ska vara riksdagsman? Skrämmande. Han värnar uppenbart bara sina egna intressen och värjer sig för svåra frågor. Sannerligen ingen representant för folket.

  5. Conlon
    juni 22, 2010 kl. 18:21

    Nja, jag skulle själv inte vilja använda så hårda ord även om jag håller med om artikelns innehåll i sak. Min egen tes är att mycket av det ovan nämnda härör sig från kulturmarxismens härjningar. Marxisternas hat mot ”borgarskapet” har lett till att allt som kan förknippas med den sfären eller kulturen måste nedmonteras. Det borgerliga bildningsidealet plockades bort med flumskolan, finkulturen ersatters med masskultur (vilket i sig är en paradox då den oftast baseras på hyperkapitalistiska grunder). Läs på om Gramsci och Frankfurtskolan så finner ni en förklaring till varför många av dessa galna värderingar florerar i dag. Tyvärr tror jag att loppet är kört.

  6. juni 22, 2010 kl. 18:26

    Migrationsverkets mest fiffelsugen kvinnliga råttan heter Fadime BAKIR som ständigt får betalt för samtliga ärendena där sitter som ”handläggare”… kanske delar hon med sina besluttsfattare-cehefer eftersom alltid får den tjuven oerhört stöd ”ovanifrån” i detta korrupthärjade Migrationsverket… Fadime BAKIR lurade många fattiga asylsökande samt lurade hon svenska folket, genom sina offentligt-försminkade affärer…
    Det finns ju massor av lagändringar genom tiden t.o.m. EU bestämmelser, United Nations’ konventioner, plus humanitära (s.k. ömmande) omständigheter, flexibla praxis exemplar borde tillämpas min situation också. Att vara realistisk, räcker att se fallet i sin helhet.
    EU myndigheter borde informeras rätt, vad som köpes/säljes bakom stängda dörrar i dett här noga korrupta maskineriet! Det är ju ett komplett system; hur det baseras, hur de begrundas så detta pågår, inte blir överraskande att systemet är ju snettgående, inte minst mitt ärende. Titta på mediala källor vad avslöjas däriområdena t.ex. ”Tjänsteman lurade asylsökande—fick bara några kronor böter”; helt skamligt skrattretande överdrivelse med svenska folket, inte minst att kränka offret… ”Tjänsteman” säger medier, men ”man är ju en kortväxt kvinna” i verkligheten. Någon borde våga säga sanningen, åtminstone den nivån som jag beskriver här… Tyvärr, detta statsskick har brist på ärliga oberoende figurer, inte minst hederliga oberoende jurister. SYSTEMET FÖRRUTTNADE HELT! Men det saknas modiga ärliga riktigt utbildade jurister att agera t.o.m. sätta stopp för detta eländet då speciellt handläggare kräver pengar av asylsökande stackare förvirrade offren! Det är inte alls himla svårt vad jag menar: för säkerhets skull vill jag betona att jag borde inte ha handläggare typen Fadime BAKIR&hennes samverkande opererar inifrån systemet; därefter kräver de smutsiga betalningar trots hon/hennes samverkande samtliga får månadslön av samma systemet. Det behövs inte sådana bödlar som skulle hantera något. Bästa fallet att min pärm inte alls smutsas av sådana. Det är mitt största önskemål, bör respekteras. Sålänge bevarar ni sådan stinkande tjänsteman, så blir det inte konstigt att jag offras vidare även om jag lyckas att ”jaga fågeln med munnen”… Något som gick ruttet i början, nu ser ni bara toppen av isberget; självklart omfattar det min situation så att det här resultatet visar varans kvalitet… Borde jag också köpa falska id-kort/ falska pass/ falska giftermål etc de som avslöjade figurer begått?! Nej! Borde jag också acceptera summan vad den ovannämnda kortväxta hantlangaren krävt?! Nej! Jag insisterar att säga sanningen och därför kräver jag nu att ett riktigt oberoende område tar fallet, dömer ärendet på rättvist sätt! Det är mitt önskemål att få chansen; åtminstone behandlas i den nivån liksom de gynnade personerna, helt positivt; självklart!
    Hälsningar
    C. O. BERGLUND
    Sollentunavägen 199,
    191 35 Sollentuna

    • juni 22, 2010 kl. 18:53

      Det är ju oerhört aggraverande uppgifter du kommer med, även om jag på intet sätt är förvånad. Kan du inte gå vidare med dem? Har du samlat bevis? Polisanmäl för muta! Snälla, jobba vidare med detta. Vem vet, det kanske kan få kolossen till Migrationsverket att bli föremål för en hudflängning.

    • juni 22, 2010 kl. 21:58

      Hoppas att du har bevis på dina påståenden. Sådana uppgifter borde komma ut till alla fria bloggar medan tid är. Innan dom släcker ner nätet för oss för då är det för sent.

    • juni 27, 2010 kl. 16:01

      Det är bara nya traditioner som Fadime Bakir importerat från sitt gamla hemland. Bakshish…. och det är bara för oss att anamma allt nytt som kommer utifrån och göra oss av med våra gamla “tramsiga” traditioner och värderingar.

  7. juni 22, 2010 kl. 22:09
  8. juni 28, 2010 kl. 16:26

    Lägg gärna till adressen till Motvärnet i dina flygblad: http://motvarnet.nu/feed.php?folder=2

  9. Utlandssvensk
    juni 30, 2010 kl. 18:25

    Hej du Cavatus,
    Jag ville bara berärra att det INTE var jag som skrev insändaren på PI och ej heller kommentarerna hos tradition och fason. Men det var jag hos mopsen senaste dagarna.

    Min nic är medvetet inte helt unik eftersom jag inte vill att det ska vara för lätt att identifiera mig. När man har skrivit SD vänliga kommentarer i många år kan man lätt bli lite paranoid…..

    • juni 30, 2010 kl. 18:44

      Jaha, där ser man hur det kan gå. Ja, det kan ju finnas fler utlandssvenskar, gubevars. Jag tyckte ”din” insats var lite lam på T&F. Men vad ska du kalla dig där nu om du dig ger dig in i debatten???

  10. Utlandssvensk
    juni 30, 2010 kl. 18:53

    Men vad ska du kalla dig där nu om du dig ger dig in i debatten???

    Det ordnar sig!

    Nu åker jag bort några veckor. Ha en bra sommar & lycka till med flygblad och annat!

  11. joffe
    juli 1, 2010 kl. 10:41

    G´day Cavatus !

    Jag är en mkt gammal gube bosatt i Australien, som fick nog när jag såg vad som hände med Sverige på 80-talet i mitt jobb i etermedia. Efter brevledes kontakt fick jag bekräftelse från ledande politiker om deras åsikter om den kravlösa invandringspolitiken och deras framtidssyn gällande mitt gamla fosterland. Resultatet blev att min familj drog iväg till ett land som ställde stora krav för att acceptera oss som permanenta invandrare. (Många tester och ingen framtida bidragsgivning där inte)

    Mina farhågor om Sveriges framtid har under åren tyvärr bekräftats med råge och jag är nu glad att våra tio barnbarn slipper uppleva en uppväxt i det landet…

    Tack för din insats för svensk väckelsekampanj i bloggvärlden där du är flitig här, hos Mopsen, Thoralf mfl. Du gör en strålande insats med dina sanna inlägg, din flygbladskampanj och hänvisningar till intressanta bloggare. Ja hur annars ska budskapet fram om SDs framtidspolitik för att rädda Nationen Sverige? Censuren i Svenska PK-stugan är ju total. Ni motarbetas överallt. Det är ju, som jag upplevt, omöjligt att göra sig hörd i pappersdrakarnas debattforum…

    För att nå alla äldre som inte finns på internätet hoppas jag SD i valkampanjen sprider partikunskaper i brevlådor. Sker ingen stor förändring och flykt från ”sjuklövern” i kommande val är hoppet ute för Sverige som Sverige som jag älskade på 40-50talet.

    Mitt eg.budskap var att tacka dig och många fler i SD för ert fina informationsjobb och hoppas verkligen att SD i september blir lika stort parti som Gert Wilders i Holland. Detta kan nog ske under förutsättning att ni ombesörjer valkontrollanter.

    • juli 1, 2010 kl. 11:29

      Tack för stödjande ord. Ja, jag kan inte med ord beskriva hur arg jag blev när falsariet gick upp för mig. Tilliten rasade som ett korthus, något som Julia Caesar har skrivit om i en av sina krönikor. Arbetet med flygbladen gör att jag inte hinner uppdatera och skriva så ofta på mina bloggar som tänkt, men jag inser att på den skriver jag redan för de redan omvända. Det viktiga är nu att fler oinvigda får upp ögonen för den stora bluffen. Därför har flygbladskampanjen faktiskt högre prioritet än bloggandet. Vanliga medelsvensson läser inte bloggar, nämligen. Flygbladen kan åtminstone få dem att hitta till nyhetssajter som ger en annan infallsvinkel än mainstreammedia.

      Den svenska journalistpseudonymen Julia Ceasar är också ett ljus i mörkret. Hennes texter måste fler få tillgång till och hon är ett stort bidrag i upplysningskampanjen. Man undrar ju när den svenska DDR-muren slutligen ska falla. Så vi får inte ge upp, utan ju mer censurerad debatten är (nu senast SVT:s svepskäl för slutdebatten inför valet), desto hårdare måste vi i flygbladskampanjen jobba. Men det är också viktigt att diskutera detta med vänner och bekanta. Att presentera fakta, och man får välja att lägga sig på en nivå som passar just det sällskapet. Ibland kanske det inte passar sig alls, tyvärr. Men vi har ett oerhört stort ansvar. Läs gärna Galne Gunnars inlägg idag på Politiskt Inkorrekt under denna länk: http://politisktinkorrekt.info/2010/06/30/insandare-att-vaxa-upp-i-det-nya-sverige/. Han ger en inifrånbild som givetvis inte alls passar in i den mediala glansbilden av det mångkulturella idealsamhället. Ja, som du ser finns det mycket att göra i det här landet före valet. En tillkommande orosfaktor är ett eventuellt valfusk. Jag är inte det minsta förvånad om något sådant skulle ske. Den som lever får se!

  12. joffe
    juli 1, 2010 kl. 14:34

    Du har helt rätt i allt det du skriver Cavatus och det gladde mig att du hade tid att svara mig. Själv har jag tid att på ålderns höstkant följa dessa bloggare som ser kritiskt på den sneda utvecklingen som skett i Sverige. Landet med öppna svängdörrarnas invandringsmottagande som lett till MÄNGDER av problem som bara kommer förvärras. Hur har Sverige råd med denna enorma bidragskarusell?
    Ju längre man bott utomlands och jämför med förhållanden i sitt nya hemland dess mer lider man av att se förstörelsen som pågår i Sverige. Vi upplyses om den ocensurerade sanningen i våra media. Tyvärr får inte svensken se sådana reportage eller artiklar i egenmedia.

    Tack för hänvisningen till Helens inlägg på PI som jag tidigare hade tagit del av men missat ”Galne Gunnars” inlägg som var en riktig pärla som verkligen avslöjar den svenska mentaliteten och hur nysvenskarna ser på ”bruttorna och Svenne Banan”. Fejkat eller ej men den som jobbat i ”smeten” och arbetat i många år utomlands i flera länder får perspektiv på Sverige som bekräftar ”Galne Gunnars” teorier och jag hoppas som du skrev att han öppnar en egen blogg och bjuder mer tankar…

    De som skriver i dessa SD-bloggar är ju redan omvända och klara i skallen om vad som pågår i Sverige och stöder SDs ideologi. Det är antar jag ganska ovanligt att ”överåldriga” som jag är ute och kollar dessa ”vettiga” bloggar.
    Jag känner många äldre som inte vill skaffa computers och den gruppen är ju viktig att informera med snailmail och brevlådeinformation inför valet. Via SVT och förljugna V-journalisters pappersdrakar sker ingen information i ett land med censorskap.

    Så tack Cavatus att du och dina SDvänner sprider flygblad och info om förhållanden som råder i landet och hur man bör rösta i september för att rädda Sverige.

  13. juli 8, 2010 kl. 21:39

    ”Jaha, kul att man gör avtryck i omvärlden. Målet är att få människor att vakna ur sin dvala och inte gå på gammelmedias enträgna lögner och mörkande. Det är mitt driv. Nu har jag samlat lite mer krafter och fått intressanta intryck som kanske kan komma att avspegla sig i bloggandet.”

    Synd, verkligen synd – Cavatus – att sådana som Du MÅSTE vara anonyma – tycker Josef B.

    • juli 8, 2010 kl. 21:56

      Ja, visst är det tråkigt. Helst vill jag inte det heller. Men jag vill inte utsätta mina barn för de politiskt korrekta lärarnas missaktning (jodå, skolan lär ut att SD är rasistiskt), samt få spott och spe i det lilla samhälle där jag bor. Jag vill inte heller hamna vare sig i AFAs eller Expos register, samt få bilens lackering repad, eller få punktering. Ej heller vill jag ha tegelstenar som kommer flygande genom vardagsrumsfönstret. Ja, listan kan göras lång över vad jag inte vill utstå för att jag råkar hysa åsikter som går stick i stäv med de ”rätta” åsikterna. Tyvärr har det gått så långt med stackars Sverige, att de ”obekväma” åsikterna jagas med blåslampa. Det är väldigt lågt till tak i detta landet.

      • juli 8, 2010 kl. 22:41

        Har det inte även hänt att dom har saboterat bromsarna vilket borde rubriceras som direkt mordförsök?

      • juli 9, 2010 kl. 09:38

        En av grundbultarna i Kallocainsamhället är ju att anonymt kunna tycka om andra och deras göranden och låtanden. Bloggvärlden är ju ett gott exempel på sådant – enär en förkrossande majoritet av olika skäl föredrar att vara anonyma.

        Dock… – frågan blir om de anonyma överhuvudtaget bidrar till att vrida samhället till mindre av typ Kallocain – eller om dom bidrar till att ytterligare befästa det❓

        Personligen är jag in i märgen övertygad om att så länge som på tok för få har modet att stå upp för sina åsikter med sina riktiga namn – så kan det nog bara bli värre och värre, tyvärr tyvärr…😥

        I o f s så kan jag ha fel i det – men det tror jag ej alls själv på (video ca 8 min). 8)

      • juli 9, 2010 kl. 14:11

        Vi får innerligt hoppas att du har fel. Att uppträda under pseudonym innebär vissa fördelar också. Det går att agera utifrån flera plattformar. Man kan agitera på olika plan, så att säga. Frågan är om det uppväger den påtvingande anonymiteten. Om fler kom ut ur garderoben skulle sannolikt inte AFAs och Expos mannar räcka till att terrorisera så många. Vem vet, det kanske skulle bli ett storskaligt krig svenskar emellan?

  14. juli 12, 2010 kl. 18:42

    Ett gott exempel på sådana som Wi behöver många MÅNGA flera av i Riksdagen finns HÄR. Då skulle nog ej den nuvarande sedan ca 30 år varande BlockPolitiken = BlockeringsPolitiken ej ha någon FramTid alls, tror jag…💡

    Vad skulle då komma i dess ställe❓

    Tja, vem vet… – men kan det bli värre än det är för närvarande❓

  15. augusti 14, 2010 kl. 09:52

    Hej
    Har hittat denna sida trots att jag är ”äldre/pensionär”.. men det kanske för att jag haft datorer sedan 1992. Men måste ändock kommentera ATT infon som ”Fri Media” inte är lätt att hitta ens i brevlådan.Inte på webbplatser heller, man MÅSTE veta OM var man söker.Tar tid och många kanske tröttnar alt. TROR det finns bara ”gammelmedias sanningar”! Finns annat som händer i småbygder! Har tex fortfarande INTE fått S.D valtidning av någon ”anledning” Skall bli intressant om deras valsedlar kommer att finnas tillgänglig på valkontoren eller om de ”försvinner” på småorter? Ytterligare en ”underlig” sak i allmänt media är ATT bara EN tidning har (mycket spydit inlägg av expreessen) kommenterat Hollands valresultat.
    Där Liberalerna Kristdemokraterna OCH FRIHETS partiet(Wilder) som stödparti har NU regeringssmakten!

    En undran : varför drar man ihop ASYLSÖKARE /ARBETSINVANDRARE i samma grupp här som i gammmmelmedia? Den ena gruppen ”arbetsinvandrare” är med och försörjer den andra gruppen ”asylsökare” likaväl som en NATIV Svensk!
    Blir ursinning när jag läser sådan OKUNSKAP!

    ANG. Danmark som skickar hem folk som fått socialbidrag som tex Normänn/Finnar. Kan bara upplysa om att NORSK polis hade en teori ( min bil blev stulen där och eftersom norbaggarna är öppenhjärtliga även i gammelmedia diskuterar de fritt även till vanligt ”FOLK”!) Eftersom NORGE infört DNA tester ( Sverige anser det vara för DYRT utan tanke på följdkostnaderna) är det inte lika lätt att ”lura” migrationsverket DÄR! Deras ”teori” är att ”vissa folkslag” har med sig sin mångfrukultur,och har en fru boende i varje NORDISKT land, och att mannen pendlar emellan dessa ”fruar” med barn! De olika ”fruarna” har ”bidrag” från de olika länderna de fått uppehållstillstånd i! Det var en TEORI som sagt var MEN DEN håller enligt mig!

    • augusti 14, 2010 kl. 14:52

      Det är möjligt att även enskilda polismän i Sverige har sådana misstankar, men sådana får antagligen inte vädras/yppas, då de strider mot polisens ”värdegrund” = munkavle att säga sanningen.

      Ja, det är svårt att hitta till sajter som förmedlar andra nyheter än det gamla vanliga tugget. Därför finns det en flygbladskampanj (klicka på fliken upptill som heter ”Flygblad”) så att vi som har insett lögnerna media förmedlar, ska kunna sprida denna insikt vidare till dem som ännu lever i lögnernas värld. Snälla, hjälp till i denna flygbladskampanj och dela ut och sprid flygblad så att fler får upp ögonen för vad som verkligen händer i vårt sönderfallande, förljugna samhälle. Alla vi som kommit till insikt, måste ta vårt ansvar och göra så gott vi kan för att upplysa övriga folket. Flygbladen är ett sätt att nå fler än dem man känner.

  16. augusti 14, 2010 kl. 09:58

    P:S Vart tog disskusionen vägen av den påtvingade med gammel medias hjälp ”nya grundlagen”?

    • augusti 14, 2010 kl. 14:53

      Har det någonsin varit någon diskussion om detta? Jag tycker att den diskussionen har lyst med sin frånvaro i de traditionella medierna.

  17. caete betschart
    december 14, 2010 kl. 01:14

    Jag vill endast anknyta till den sk diskussionen omm grundlagsändringen. Jag är svenska, med moder från Småland och fader från Berlin (och farföräldrar från Schweiz).
    Uppvuxen med esamstående moder och två systrar.Jag har alltid varit nyfiken av mig och fann ankdammen för liten och tråkig- det fanns ju inga invandrare på 50-60-talet att tala om!!!
    Min kos har ställts till olika länder och numera bor jag i Frankrike, i en liten vrå.Jag har en mormoder vars 9 syskom utvandrade till USA och som arbetade med stora arbetslag och gav dem att äta mellan varven. Senare blev hon egen företagare och dog vid 65 år pga vanvård på ett fattighem. Stroke och förlust av tal-och rörelseförmåga. Väldigt tragiskt. Därför blir jag upprörd varje gång man tjafsar om att vi pensionärer lever så länge nuförtiden. Min moder dog också alldeles för ung.
    Hur som helst vill jag på avstånd engagera mig för ett nytt Sverige – då jag tycker mig alltid ha genomskådat politiker och tyckt att folk i allmänhet är dumma som går på allt. Kanske var det för att man lärde sig att analysera i skolan och tänka självständigt…..och mina uppväxtförhållanden inte var så väldigt vanliga, ganska otrygga med mycket nya människor (möten med människor).
    ‘Hur som helst gläds jag att få delta på PI och kunna skriva fritt utan att bli avvisad och det gläder mig att de yngre i Sverige är så pass engagerade.

    Jag drogs till Frankrike under 60-talet pga Sartre, Camus och alla vissångare såsom George Brassens, Juliette Greco, Charles Anavour samt av kärlek till fransk konst och litteratur (klassisk och modern) samt en förkärlek för det franska språketoch den litet filosofiska läggningen hos många intellektuella i Frankrike vid den tiden…. Hela Europa var ju annorlunda, så öppet…..
    Well, låt mig säga så här, efter denna långa inledning, att jag gillar debattläget i Frankrike, även om taket håller på att sänkas här också. Fransmännen är fortfarande stolta över att vara fransmän och de talar mycket om sin stolthet. Det är detta som frapperar mig mest. De är fortfarande stolta och de tillåts väldigt mycket att vara det – ja, så till den grad att man ibland tycket att de är väldigt självtillräckliga… Men i dessa tider av oro och invandringsmassor som väller in är det extra viktigt att betona en nations grundvärden. De republikanska värdena, laiciteten (religionsfriheten).

    När jag berättat detta för svenskar då jag varit i Sverige, kunde man inte förstå mig på 1990-talet. Skolan var för sträng i Frankrike, sa man och svenskarna var lite stolta över sin laxistiska skola där man hade kuddkrig de första åren….

    Jag har naturligtvis lärt mig mycket och varit privilegierad som tagit mig i kragen och rest och lärt mig andra sätt att leva på men samtidigt är det svårt att bli accepterad i det svenska samhället med sina nyvunna erfarenheter. Du ska inte tro att du är någon, för att du bott utomlands, har jag hört från mång. Detta är den tråkiga jantelagen som fått mig att fly från Sverige. Jag tror att det börjar bli bättre nu, hoppas jag innerligt.

    Jo, jag tappar bort mig, jag har frågat massor av männsikor jag känner i Sverige om de känner till att den nya grundlagen kommit till. Ingen vet någonting och dessa människor är lärare, advokater och journalister etc….

    Men efter att ha läst artikeln i Kristianstadsbladet har jag fått en bra bild av politiken i Sverige.
    Reser man omkring en hel del och bor i olika länder blir det en aning svårt att hålla isär den svenska politiken, särskilt som man vill försöka lära sig något nytt om det nya landet.

    Ledsen för att ta upp så stor plats. Jag önskar dig lycka till på din lugna plats.
    Jaqg kommer numera, efter att ha hittat din blog idag, att i fortsättningen också titta in då och då.
    En liten fråga, skriver du blog på både svenska och engelska? Det är OK med min dator.
    Tack för ditt engagemang i SD. Jag har sett hur Du har jobbat med flygblad….

    Bonne soiree!!

    • december 14, 2010 kl. 09:15

      Jättekul att du hittat hit! Intressant att läsa om din kosmopolitiska bakgrund och läggning. Mer sånt behövs för att skaffa jämförelser mellan det svenska hårt trängda debattklimatet och annorstädes. Själv kom jag till insikt för endast ett drygt år sedan, efter att ha varit hjärntvättad av svenska medier i hela mitt liv. Det var ett grymt och obarmhärtigt uppvaknande och min tillit till etablissemanget rasade samman som ett korthus. Sverige är den sista DDR-staten! Nu ägnar jag en del av min tid att blogga här och på min engelska blogg. Den engelska är till för att tala om för omvärlden hur illa det är ställt i Sverige, hur förljuget samhällsklimatet är och att man lyckats tukta folk att vara etablissemangets förlängda arm genom att folk censurerar varandra! Enastående, egentligen när man tänker på det. Svenskarna har förlorat sin förmåga till eget tänkande, till kritisk reflexion. Den svenska flumskolan har ett stort ansvar här.

      Sverigedemokraterna är idag det enda alternativet, den enda oppositionen som existerar i Sverige. Så gissa varför de gisslas så hårt hela tiden! De våga tala klarspråk i tabubelagda frågor. Det är så oerhört befriande. Vi får väl se hur samhällsutvecklingen blir, men jag tror att korthuset är på väg att falla. Nu när vi haft vårt första terrorattentat känner vi igen mönstret från förr. Det var ”oacceptabelt”, som Reinfeldt sa, men det viktigaste var att det inte utnyttjas att felaktiga krafter. Indoktrineringen är viktigare än folks säkerhet. Varför får vi inte kalla en spade en spade?

      Välkommen tillbaka med rapporter från Frankrike, ett av mina favoritländer, samt med dina utifrånperspektiv om Sverige. Vilken är Sverigebilden där egentligen? Vore intressant att få höra. Rekommenderar även Julia Caesar bok Världsmästarna. Det är en rejäl ögonöppnare och givetvis en nagel i ögat på etablissemanget. Den säger ju sanningar helt oförblommerat, och det är ju förbjudet i Sverige!

  1. juni 23, 2010 kl. 22:08

Kommentera

