Hem > Censur, Immigration, Politik, rasism > Hetsa för Stasimetoder

Hetsa för Stasimetoder


Den 27 mars postade en av mina vänner, som skriver under pseudonymen Julia Caesar, ett kommentarsinlägg på Snaphanen. Jag publicerar hennes så välformulerade och tankeväckande inlägg här. Läs och begrunda vart vi är på väg i Sverige egentligen:

”Nu sprider sig panikångesten i vida kretsar inför det svenska riksdagsvalet i september. Ett mycket obehagligt tecken på det är artikeln från ”tankesmedjan” Fores på DN Debatt den 27 mars 2010.

Här handlar det om anbefalld åsiktslikriktning och hjärntvätt. Människor ska inte ha rätt att tänka fritt och ha egna åsikter längre. Svenska medborgare åläggs att uppmärksamma ”rasistiska” och ”främlingsfientliga” åsikter bland släkt och vänner och att få dem att ÄNDRA SINA ÅSIKTER till förmån för den välsignelsebringande invandringspolitiken.

Något så motbjudande har inte publicerats på ett tag ens i Dagens Nyheter, och det vill inte säga lite. Under en liberal täckmantel driver tidningen, liksom övriga svenska media en synnerligen oetisk och odemokratisk förföljelsekampanj mot Sverigedemokraterna som bara kommer att trappas upp och vulgariseras ju närmare valet vi kommer.

All journalistisk heder och anständighet är för länge sedan nedgrävda. Nu försöker journalisterna inte ens dölja att de ser sin roll som propagandamegafoner för de sju riksdagspartierna och deras ansvarslösa invandringspolitik.

Steget från artikelns budskap är svindlande kort till det system av spionage och angiveri som Stasi ägnade sig åt i diktaturen DDR med hjälp av sina IM (Inoffizelle Mitarbeiter). De infiltrerade hela samhället. Vem som helst kunde bli avlyssnad och angiven som ”folkfiende”. I Nazityskland kunde ungdomar som hjärntvättats i Hitlerjugend ange sina egna föräldrar.

Jag är en av de högutbildade medelålders kvinnor som enligt artikeln är ”mest benägna att ta strid mot främlingsfientliga åsikter i sin närhet”. Det kan kanske vara av intresse för de unga latteliberalerna på Fores att jag gör precis tvärtom.

Jag kommer att med alla till buds stående medel sprida ”främlingsfientliga” åsikter till alla människor i min närhet, det vill säga med fakta informera om massinvandringens konsekvenser för Sverige och svenskarna.

Svenska folket håller på att vakna. Trots massmedias ansträngningar att censurera och ljuga om verkligheten går det inte längre att dölja invandringspolitikens följder – skenande kostnader, kraftigt ökande och alltmer brutal kriminalitet, framväxande etniska enklaver, ökad otrygghet och minskad social tillit, hot mot hela det västerländska samhället genom islamisering och inom en inte avlägsen framtid en total kollaps för det välfärdssamhälle som har byggts upp av den arbetande svenska befolkningen.”

Följ min blogg med bloglovin

  1. mars 28, 2010 kl. 23:53

    Tänk att dom aldrig slutar envisas med att kalla allting för rasism och främlingsfientlighet! Det handlar ju inte om det. Jag undrar t.ex. vem som är mest främlingsfientlig om man jämför mig själv (en så kallad vanlig människa) och de välbeställda sprättarna i riksdagen och näringslivet? Var väljer de att placera sina egna boenden? Varför släpper de inte in lika många invandrare till sina lyxområden (Lidingö, Djursholm, Östermalm) som Rinkeby, Södertälje och Angered gör?
    De pratar högt och tydligt (och ofta) om integration och ”mångkulturens” ära, våra kära politiker och andra höjdare i samhället. Så varför ser vi inte skymten av deras egen integration?

    • mars 29, 2010 kl. 07:21

      Det är även därför de kan sitta och fördöma andra som fått pröva på immigrationens baksidor i det praktiska livet. De kan inte förstå, eftersom de aldrig mött det själva. De är s.k. verklighetsflyktingar, som en insändare på Fria Nyheter så målande beskrev det. De har skygglappar för den verklighet som många vanliga människor tampas med genom att isolera sig i sina reservat. Det är nämligen lätt att sitta där och döma ut ”gnällspikarna”.

  2. mars 29, 2010 kl. 08:10

    Varför kan ingen ställa denna fråga till dem i en debatt i TV?

    • mars 29, 2010 kl. 08:29

      Media gör allt för att gå som katten kring het gröt och undvika dessa frågor. Jag tror att de är rädda för att lyfta på ett lock och släppa fram sanningen. Alla spelar med i teaterföreställningen där SD är syndabockar. Det är ju så bekvämt att ha någon att skylla på, eller hur? Enligt organisationen Grävande Journalister ställer numera politiker krav för att vara med i mediedebatter, vilka som ska komma, vilka frågor som ska ställas. Detta gör att de lyckas komma förbi den så obekväma sanningen. Både politikerna och journalisterna lever i symbios i samma verklighetsflyktingskap. Så de ser ingen anledning att ifrågasätta de rådande förhållandena. Därför släpper man inte in en katt bland hermelinerna som kan ställa obekväma frågor. Det är min enda slutsats. Vad tror du?

  3. mars 29, 2010 kl. 08:38

    De är eländiga skojare hela bunten. Jag räknas också som högutbildad, men jag är gräsligt trött på hyckleriet, fegheten och lögnerna som genomsyrar inte minst miljöer där det finns många andra sk högutbildade. Jag har fått mer än nog av dumheterna.

    • mars 29, 2010 kl. 09:13

      Jag läste ett annat bra kommentarsinlägg av Julia Caesar på Snaphanen, där hon analyserar orsaken till att just akademiker har en förmåga att ta avstånd från verkligheten. Akademikerna har fjärmat hjärtat från hjärnan.

      http://snaphanen.dk/2010/03/26/jalving-uden-cigar-og-klamydia/#comment_start

      • mars 29, 2010 kl. 12:19

        Jag håller helt och hållet med om den analysen. Jag har varit inne på samma spår i några inlägg.

      • mars 29, 2010 kl. 18:37

        Jag gillade analysen så mycket att jag citerade den i ett inläg på min blogg.

      • mars 29, 2010 kl. 20:17

        Ok, jag ha också tänkt att göra en grej av den så småningom. Julia Caesar vill dock att man lägger in en länk till Snaphanen, så gör det. Snaphanen är en kvalitetetssajt av ett slag som vi saknar i Sverige. Fler bör få upp ögonen för den. Danskarna har dessutom ett mer fördomsfullt förhållningssätt till mycket av det som i Sverige är kringgärdat med fördomar.

  4. mars 29, 2010 kl. 08:39

    Det är säkert precis som du beskriver. Det gör det ännu mer skandalöst när SVT går ut med parollen att vi ska betala licenspengar för att få ”fri TV”.
    I själva verket är allt vi ser i TV, i form av debattprogram och intervjuer, så tillrättalagt att ingen vanlig TV-tittare kan ana vidden av det. Detsamma gäller förstås allsköns underhållningsprogram, där allting är inövat, konstlat, tillrättalagt, och inte det minsta spontant.

  5. mars 29, 2010 kl. 14:52

    Insänt som insändare.

    En ”tankesmedja” som kallar sig ”Fores” har låtit göra en undersökning av 1000 anonyma personer, av Sveriges ca 9 millioner invånare, om deras inställning till ”främlingsfientlighet” med frågan: ”Har du någon vän eller släkting som du tycker har främlingsfientliga åsikter?”. Utan dock att definiera främlingsfientlighet.

    Vad härnäst? Ett svenskt ”Stasi” där grannar letar igenom sina grannars post, där grannar lyssnar vid sina grannars dörrar, där grannar klistrar märken på eller sprayar ner sina grannars dörrar som de anser har ”fel” åsikt,? Eftersom Davidsstjärnan redan tidigare i historien använts i samma syfte, att peka ut misshagliga, blir man tvungen att hitta på något annat. ”Fores” kan säkert komma med idéer. Varför inte också införa att personer som bara på misstanken förmodas ha andra åsikter än det förhärskande politiskt korrekta om hur invandrings-, flykting-, asyl- och integrationspolitiken ska fås att fungera, telefon- och nätavlyssnas och skickas myndighetskuvert med en speciell och iögonfallande färg. Lila är ju redan upptagen, så då får det väl bli en uppseendeväckande brun nyans. Räckte det inte med IB, där lokala socialdemokratiska fackpampar på lösa grunder och enbart av det skälet att de inte delade deras politiska uppfattning anmälde ”arbetskamrater” till IB för ”omstörtande verksamhet”.

    Är man ”främlingsfientlig” för att man anser att den som mutat sig till ett svenskt medborgarskap ska fråntas sitt svenska medborgarskap? Är man ”främlingsfientlig” för att man förbannar invandrarkillar som i grupp fegt misshandlar och rånar yngre killar av svenskt ursprung, eller invandrartjejer som utstuderat rånar äldre rollatorstödda svenska kvinnor, eller invandrarkillar som kastar glåpord och könsord mot just svenska tjejer? Om det är ”Fores” definition på ”främlingsfientlig” är också jag ”främlingsfientlig”. Trots att jag hela mitt liv arbetat och umgåtts med personer av utländsk härkomst, som inte bara har varit mina mentorer i yrket utan också i livet.

    Lasse

    • mars 29, 2010 kl. 15:02

      Vart har du skickat insändaren? Om den gått till gammelmedia kommer den sannolikt inte in, ändå. Men vi kan ju hålla tummarna.

  6. mars 29, 2010 kl. 21:17

    Är Sverige en Demokrati eller….

    Jag trodde i min enfald att jag var fullt kapabel att uttrycka mina åsikter utan att få hjälp av någon PK-korrekt tankesmedja. Det tankesmedjan ”Fores” uttrycker är det som kallas för ÅSIKTSDIKTATUR eller ÅSIKTSFASCISM.

    DO/JK får ta en titt på detta, eller är det kanske inte ”Politiskt Korrekt”

    Jag väntar och ser med spänning fram mot resultatet ….

    • mars 29, 2010 kl. 21:28

      Det vore bra om du anmälde. Gör du det?

      • mars 29, 2010 kl. 21:55

        Nej! Det är lönlöst (tyvärr

        DO/JK har som enda uppgift att ta tillvara andras intressen, inte en Svensks missnöje med den åsiktscensur som föreligger nu för tiden.

  7. mars 30, 2010 kl. 14:59

    ”Jag är en av de högutbildade medelålders kvinnor som enligt artikeln är ”mest benägna att ta strid mot främlingsfientliga åsikter i sin närhet”. Det kan kanske vara av intresse för de unga latteliberalerna på Fores att jag gör precis tvärtom.

    Jag kommer att med alla till buds stående medel sprida ”främlingsfientliga” åsikter till alla människor i min närhet, det vill säga med fakta informera om massinvandringens konsekvenser för Sverige och svenskarna.”

    Julia är inte ensam!

  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar